15.2.06

Välipäivä 15.2.2006

Alkavan flunssan kunniaksi päätin pitää välipäivän jo nyt enkä perjantaina, kuten alkuperäinen suunnitelma oli. Samaisen flunssaisen olon kunniaksi päätin piipahtaa myös apteekissa hankkimassa vähän helpotusta. Olen aikaisemminkin syönyt kuuriluonteisesti magnesiumia, jonka olen huomannut auttavan pitkien harjoitusten kramppien ehkäisyssä, sekä monivitamiini- ja hivenainevalmistetta. Teki mieli kokeilla C-vitamiinikuurin vaikutusta flunssan hoidossa. Ja kun Juoksija-lehdestä olen lukenut, että isohkot annokset C-vitamiinia heikentävät raudan imeytymistä, tuli mukaan otettua myös rautaa. Nyt sitten popsin seuraavia valmisteita kuuriluontoisesti 2-4 viikkoa (määrät vuorokausisaanti):
- Obsidan Fe++ rauta 200 mg
- Ascorbin C-vitamiinivalmiste 1000 mg
- Sano Magnesium 175-300 mg
- Multitabs monivitamiini- ja hivenainevalmiste

Syön kyllä aika monipuolisesti, joten kovin kauaa ei noita lisiä viitsi nauttia. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä, mitä tapahtuu moisen pillerimäärän jälkeen :) Raportoin kokemuksistani täällä, kunhan kokemuksia kertyy... Toivottavasti pääsen jo perjantaina ladulle tuntemuksia hakemaan.

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Onko tuo nyt laitaa pitää välipäivä? Sitä nopeasti tulee laiskaksi jos noita välipäiviä pitää enemmän kuin kerran vuodessa =)

T. Treenikaveri!

Not Another Nerd Blogger kirjoitti...

Noh, pohjimmiltani olen laiskuri, joten kyllä nuo välipäivät on vain pakko hyväksyä :) Katsotaan sitten kesällä muuten, kenellä niitä välipäiviä on ollut eniten :)

T. Marjanpoimija länsirannikolta

Anonyymi kirjoitti...

Sovittu ja haaste on vastaanotettu. Sopiiko laskenta ajankohdaksi 1.7?

T. Ei enää yhtään välipäivää ikinä!

Not Another Nerd Blogger kirjoitti...

Sovittu. Täysimatka?

T. Mitä tarkoittaa "välipäivä" :)

Anonyymi kirjoitti...

Sano vain aika ja paikka, niin minä olen siellä :)

T. Venttaan suo sitten maalissa...